Offline of online marketing?

Als marketeer weet je dat herkenning voor klanten heel erg belangrijk is. Maar hoe ga je hier tegenwoordig mee om? Als bedrijf zijnde ben je waarschijnlijk bezig met zowel offline en online verkopen. Je moet namelijk met de tijd mee gaan. Als je niet online wilt verkopen, wat natuurlijk kan, moet je wel bereikbaar zijn voor je klanten en dat is via internet zeer gemakkelijk.

Zoals vaak gezegd wordt is het offline anders dan online. Je kunt de marketing van je bedrijf niet hetzelfde doen. Maar hoe ga je dat dan wel doen? Er is wel een deel overlapping van de marketing. Je moet bijvoorbeeld je bedrijf hetzelfde voordoen, zowel offline als online. De klanten houden van herkenning. Het consistent gebruiken van je logo is al een goed begin. De bezoekers van de website zullen dit ongemerkt toch als eerste zien. Vooral met een sterk logo kom je erg ver. Je klanten zullen het in de stad zien en het direct herkennen.

Maar dan moet je ervoor zorgen dat mensen wel op de website komen. Je webdesign moet kloppen, want anders vertrekken mensen meteen weer. Op de website moet relevante informatie te vinden zijn, die zij zoeken. Daarbij kun je denken aan contactgegevens, informatie over producten of diensten of gewoon openingstijden. Daar kun je als bedrijf al veel mee, want als je klanten het bij jou niet kunnen vinden, dan zoeken ze gewoon verder tot ze bij een bedrijf komen waar het wel staat.

Als marketeer moet je je kunnen verplaatsen in wat de klant wil doen. Zoals jijzelf zit de rest van Nederland ook gewoon online, en daar kun jij op inspelen. Dus wacht niet langer, begin nu met nadenken. Hoe ga jij die responsive website maken? Je gaat nu beginnen met er uit halen wat er in zit!